Česká značka Bagind oživuje kožené remeslo už aj v latinskej Amerike s dobročinným charakterom

Aj keď má Bagind indické korene aj v názve, nechcel svoje pôsobenie obmedziť len na jednu krajinu. Naopak, India bola len začiatkom. Ďalšou exotickou destináciou, s ktorou sa česká firma rozhodla prepojiť, je Kolumbia. Rovnako ako v Indii aj v Kolumbii bolo impulzom na rozšírenie výroby jedno z ďalších cestovateľských stretnutí Lukáša Matějčeka, zakladateľa značky Bagind. 

V kolumbijskom mestečku Villa de Leyva sa Lukáš pri svojej ceste po Južnej Amerike zoznámil s Lindermanom, mladým remeselníkom, ktorého rodina sa ručnej výrobe venovala už po generácie. Kolumbijský remeselník v tom čase vyrábal minimalistické batohy a tašky doslova na kolenách. Pri výrobe v nich kombinoval pružnosť bavlny a majestátnosť pravej hovädzej kože. Zakladateľ českej značky kožených batohov a doplnkov sa teda rozhodol, že po štvorročnej spolupráci s Indom Dennisom (medzinárodný preklad mena remeselníka Dinesha) rozbehnú ďalšiu výrobu práve v Kolumbii. Pre firmu to zároveň predstavuje dobročinnú pomoc, ktorá je pre zakladateľa dôležitou pridanou hodnotou. 

Pri kolumbijskej kolekcii sa Bagind rozhodol využiť možnosť financovania vďaka kampani na platforme Hithit. Vďaka jej veľkému úspechu a vyzbieraniu viac ako 400 000 Kč (takmer 16 000 eur) si mohli prenajať a vybaviť priestory novej výroby v Kolumbii. Český podnikateľ si tak potvrdil nielen zvyšujúci sa dopyt po ručnej výrobe s charitatívnym rozmerom, ale pomohol aj Lindermanovi rozšíriť výrobu o desať šijacích strojov a pätnásť šikovných remeselníkov. Snom zakladateľa značky a remeselníkov, ktorí pre neho pracujú, je ukázať svetu, že poctivá ručná výroba má na trhu stále svoje miesto. 

Kolumbijská kolekcia s dôrazom na minimalizovanie dopadov na životné prostredie
V rámci novej kolekcie predstaví Bagind 5 unikátnych strihov, ktoré boli navrhnuté v Českej republike a tradičnými spôsobmi vyrobené v Kolumbii – batohy, kabelky, peňaženky či kľúčenky. „Prvou kolumbijskou kolekciou začína nová éra Bagind. A to doslova. Ide o vôbec prvé kúsky z našej novej, historicky druhej, výroby. Tentokrát v Južnej Amerike. K tomu je to po prvýkrát, kedy dizajn produktov nevznikal výhradne v mojej hlave, ale stojí za ním z veľkej časti náš dizajnér Filip Hieke,” dodáva zakladateľ a CEO spoločnosti Bagind, Lukáš Matějček.

Nová kolekcia je inšpirovaná dobrodružstvom, ktoré môžete zažívať na cestách, ale aj v každodennom živote. Hovädziu kožu dopĺňa kvalitný canvas a každý výrobok je obohatený o nepremokavú podšívku, ktorá bude vaše cennosti chrániť v každom počasí. Pri spracovaní kože sa naviac používajú špeciálne procesy opaľovania, ktoré minimalizujú dopad na životné prostredie. „Prvá kolumbijská kolekcia odštartovala víziu premeniť exotické lokálne poňatie remesla v globálne fungujúci štýl so správnym postojom, ktorý si žiada súčasná doba. Je to určite veľký a dôležitý krok značky vpred, hlavne v tom ponúknuť ľuďom všetko v jednom a posunúť sa zase o kus ďalej. Koncepčne sme sériu produktov postavili tak, aby tvorila ucelenú edíciu jednoduchších i náročnejších produktov - noviniek i ikonických typov, u ktorých to všetko začalo,” dopĺňa kreatívny riaditeľ a produktový dizajnér značky Bagind, Filip Hieke. 

Nová kolekcia je dostupná na www.bagind.sk 


Komentáre