Ak túžite po relaxe a dovolenka je v nedohľadne, vyskúšajte najlepšie meditačné aplikácie

Ak ste aj v dôsledku karantény pociťovali úzkosť, depresiu alebo ste sa príliš fixovali na vaše aktuálne starosti s prácou či finančnou situáciou, vyskúšajte do svojho denného režimu zahrnúť meditačnú aplikáciu. Tu je zoznam niektorých z nich, ktoré vám môžu pomôcť navodiť príjemnejšie emócie.

Pandémia koronavírusu otvorila  mnoho nových nepoznaných pocitov a situácií pre väčšinu z nás. Pre podstatnú časť ľudí však otvorila dvere ku klinickej úzkosti. Pre tých, ktorí úzkosťami trpia dlhodobo, sa v tomto období zhoršili podmienky odbornej pomoci. Ak si myslíte, že potrebujete pomoc, mali by ste sa porozprávať s lekárom alebo terapeutom. V prvom kroku môžete vyhľadať pomoc prostredníctvom meditačnej aplikácie vo vašom smart telefóne.

Skeptikom sa môže meditácia javiť ako nejasný a nevedecký spôsob, ako reagovať na skutočnú a naliehavú ľudskú otázku úzkosti. Ale veľa serióznych výskumov podporuje presvedčenie, že meditácia môže účinne zmierniť úzkosť.

Podľa amerického Národného inštitútu zdravia (NIH) „existujú dôkazy, že [meditácia] môže znížiť krvný tlak, ako aj príznaky syndrómu dráždivého čreva a relapsu ochorenia u ľudí, ktorí majú ulceróznu kolitídu. Môže zmierniť príznaky úzkosti a depresie a môže pomôcť ľuďom s nespavosťou.“ Systematický prehľad z roku 2014 od Johna Hopkinsa analyzoval 47 klinických štúdií, ktoré sa zaoberali účinnosťou meditácie, a teda aké sú „výsledky súvisiace so stresom“ (t.j. úzkosť, depresia atď.). Našli „mierny dôkaz“ zlepšenej úzkosti, depresie a bolesti. 

Jedno dôležité upozornenie od NIH: „Nepoužívajte meditáciu na nahradenie konvenčnej starostlivosti alebo ako dôvod na odloženie návštevy lekára v súvislosti so zdravotným problémom.“ Meditácia je skvelá, ale nie je to to isté ako ísť k lekárovi alebo terapeutovi.

Prečítajte si aj: Cítite sa aj po dlhom spánku unavení? Lekár prezradil vzorec, kedy presne ísť spať


Meditačné aplikácie, ktoré patria k najvyhľadávanejším sú Headspace, Calm a Oak. Za niektoré z nich je potrebné platiť mesačný alebo ročný poplatok. Na internete však nájdete aj bezplatné aplikácie ako napríklad Liberate. Všetky tieto menované sú však v angličtine.

Pár riadkov k prvej menovanej aplikácii – Headspace. Považuje sa za „otca“ všetkých meditačných aplikácií. Je ľahké sa v nej orientovať a je komplexná, vynikajúca pre začiatočníkov vďaka programu, ktorý vás privíta hneď v úvode. Headspace ponúka tiež tréningy a dokonca vydala špeciálne meditácie pre život počas koronavírusu.

Zdroj foto: Freepik.com, Pexels.com


Komentáre