Tieto 3 veci sú nevyhnutné pre ploché brucho. Ale čo robiť, ak nepomáhajú?

Brucho je vo svete fitness pojem. Touto partiou sa zaoberajú najviac ženy a nie je ľahostajná ani mužom. Aby ste mali brucho ploché ako pristávacia dráha, nesmiete podceniť pravidelné cvičenie a už vôbec nie stravu. Niekedy to ale nepomôže. Čo všetko sa dá robiť?

Niekto je od prírody skôr silný, niekto chudší, ďalší šľachovitý, iný zavalitý, ale nikto nemá geneticky daný vyrysovaný pekáč buchiet na bruchu. Ten je vždy výsledkom istého úsilia, a zvyčajne dosť tvrdého. Je to váš sen? Splňte si ho, ale pritom nezabúdajte, že „sixpack“ je v skutočnosti k ničomu! Aké sú tri najdôležitejšie zásady pre získanie plochého brucha?

1. Kalorický deficit
Brucho majú všetci, aj keď niekto ho má vyvinuté menej a iný viac. Zvyčajne ho schováva rôzne hrubá vrstva tuku. Či už je vaším cieľom vyrysované, alebo len štíhlejšie brucho, bez kalorického deficitu to nepôjde. To znamená, že zo všetkých jedál a nápojov, ktoré za deň skonzumujete, musíte prijať menej energie, než vydáte. Skúste sa zbaviť tuku napríklad pomocou prerušovaného pôstu.

Ak ste napríklad 170 centimetrová, 60 kilová žena, ktorá má sedavé zamestnanie, ale každý deň 30 minút behá, za deň spálite zhruba 1 800 až 2 200 kcal. Ak chcete chudnúť, jedlom a nápojmi prijmite ideálne 1 400 až 1 600 kcal.

2. Cvičenie celého tela
Ešte snáď nikto neschudol z brucha tým, že denne urobil sto brušákov. Lokálne chudnutie totiž nefunguje. Aby ste zoštíhlenie konkrétnej partie podporili cvičením, je potrebné sa zamerať na komplexný tréning. Jednak niekoľkokrát do týždňa zaraďte kardio cvičenia (beh, jazda na korčuliach, rýchla chôdza ...), a v druhom rade posilňujte komplexne. Cviky ako drepy so závažím, kľučky alebo plank zapoja celé telo a mali by byť na vašom programe zastúpené vo väčšej miere než brušáky.

3. Posilňovanie stredu tela
Viditeľné ploché brucho nemusí nutne znamenať silný stred, ktorý je zárukou okrem iného správneho držania tela, stability i ľahkej koordinácie. Vzhľad trupu je z veľkej časti daný práve postojom, preto by posilňovanie hlboko uložených svalov malo byť základom pre každého, ktorý túži po plochom brušku.

Čo s bruchom po pôrode
Nemožno však tvrdiť, že každý, kto dodržiava vyššie uvedené zásady, sa dočká plochého brucha. Možno trpíte diastázou, teda rozostupom priameho brušného svalstva. Tento problém vzniká v tehotenstve a okrem iného spôsobuje, že je brucho stále vypuklé.

Na rozostup svalov často pomôžu cviky na diastázu, avšak nie vždy. A ani v iných prípadoch nie je riešenie plne vo vašich rukách: vlastným úsilím sa človek možno zbaví nadbytočného tuku, avšak aj napriek tomu mu zostane nepekné ovisnuté brucho s nepružnou kožou. Pozitívna správa je, že ani toto nie je fatálny problém. Plastická chirurgia si s tým poradí.

Zdroj foto: pexels.com


Komentáre