Prvá pomoc pri bolesti hlavy. Čo stláčať, čo jesť a čo do úst určite nedávať?

Bolesť hlavy je poriadne nepríjemná a dokáže človeka vyradiť z bežnej prevádzky. Tí, ktorí ňou trpia pravidelne, by mohli rozprávať. Pokiaľ nechcete pri prvom zabolení hneď siahať po lieku, máme pre vás niekoľko tipov, ktoré môžete vyskúšať. Trebárs sa vám bolesť podarí zastaviť ešte na začiatku.

Napite sa
Voda:
V prvom rade určite siahnite po pohári čistej vody. Dehydratácia je totiž jednou z príčin bolesti hlavy. Dôležité však je dodržiavať pitný režim v priebehu celého dňa. Pitie vody je jednoduchým spôsobom, ako bolesť hlavy zmierniť a tiež jej zabrániť.

Zázvorový čaj: Do pitného režimu môžete zaradiť aj bylinkové čaje (niektorí ľudia vsádzajú na harmanček alebo mätu) či čaj z čerstvého zázvoru. Pitie zázvorového čaju znižuje bolesť u ľudí, ktorí trpia migrénou. Pozor ale na množstvo – denná dávka čerstvého zázvoru je maximálne 4 gramy. Pri prekročení tohto množstva sa môžu dostaviť vedľajšie účinky, ako je nevoľnosť, hnačka a pod.

Kofeín: Niektorým ľuďom tiež pomáha, ak pri bolesti hlavy siahnu po niečom s obsahom kofeínu. Napríklad po káve, čiernom alebo zelenom čaji. To ale určite nepomáha všetkým a kofeín má na rôzne osoby rôzne účinky. V menšom množstve môže bolesti tíšiť, ale pokiaľ ho človek konzumuje na pravidelnej báze vo väčšej miere, môže problémy tiež vyvolávať.

Nejedzte sa
Toto áno:
Spúšťačom môže byť aj pokles cukru v krvi, ak ste dlho nejedli. Tento jav je typický pre diabetikov, ale cukor v krvi počas dňa kolíše všetkým v závislosti od zloženia jedálnička i pravidelnosti či nepravidelnosti konzumácie. Siahnuť po niečom na jedenie sa teda môže vyplatiť. Lenže po čom? Príznaky môžu zmierniť potraviny s obsahom horčíka. Medzi zdroje horčíka sa radí napríklad banán, zemiaky, brokolica, ďalej aj orechy či tuniak. V orechoch a tuniakovi nájdeme rovno aj slušné množstvo omega-3.

Toto nie: Po akom jedle v prípade bolesti nesiahať, pretože by mohlo príznaky zhoršovať? Ide napríklad o alkohol, potraviny s dusičnanmi či s tyramínom. Medzi ne patria napríklad údeniny, syry, sójová omáčka, čokoláda a pod.


Stláčajte
Akupunktúra a akupresúra vychádza zo stláčania určitých bodov na tele, čo má priniesť dotyčnému úľavu od rôznych druhov problémov. Jeden z bodov, ktorý má fungovať práve na hlavu, sa nachádza na ruke. Ide o takzvaný bod Hegu, ktorý je v mäkkom tkanive medzi palcom a ukazovákom. Pokiaľ vás hlava bolí na jednej strane, odporúča sa tento bod stláčať na ruke rovnakej strany. Pokiaľ vás hlava bolí rovnomerne, stláčajte ho striedavo na oboch rukách. Bod je vždy vhodné stlačiť palcom do miernej bolesti, pätnásť sekúnd počkať, uvoľniť a opakovať do príchodu úľavy.

Vyvetrajte
K bolesti hlavy môže prispievať aj zlá kvalita vzduchu v miestnosti. Ľudia, ktorí pracujú v kanceláriách s menej kvalitným vzduchom, častejšie trpia bolesťami hlavy a migrénami. Preto určite nie je od veci pravidelne vetrať alebo zaobstarať čističku vzduchu.

Máte nejaké osvedčené rady vy? Napíšte nám do komentárov. 

Komentáre