Nadmerný stres môžete eliminovať tancom alebo meditáciou. Naučte sa všetky triky

Ak sa váš zoznam úloh v práci stále predlžuje a vy jednoducho nemôžete nájsť pokoj, tieto tri jednoduché tipy by mohli pomôcť posilniť vaše duševné zdravie.

Niektoré pracovné dni sú také stresujúce, že si ani nepamätáme, čo sme mali na obed alebo necháme vychladnúť jednu kávu za druhou. V dňoch, keď sa zoznam úloh nekráti alebo sa objavuje jeden problém za druhým, by sme nemali zanedbávať svoje duševné zdravie. Duševné choroby, ako je depresia alebo syndróm vyhorenia, môžu nastať v prípade, keď zažívame príliš veľa stresu a úplne narúšame rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom. Na posilnenie našej psychiky a odolnosti voči stresu stačí niekoľko jednoduchých opatrení:

1. 5 MINÚTOVÉ PRESTÁVKY
Či už je to krátky rozhovor s kolegom v práci alebo rýchly telefonát s vaším partnerom – krátka prestávka v dĺžke približne piatich minút počas pracovnej doby dokáže zázraky. Podľa life koučky je len interakcia v čase päť minút s inou osobou, ako potrava pre mozog, ktorý okamžite posilňuje náladu a upevňuje vzťahy. Ďalšia možnosť: prestávka s hudbou. Nielenže pár pesničiek pomôže znížiť depresiu a úzkosť, ale tiež zvýši vaše každodenné sebavedomie, najmä ak zvolíte pozitívnu melódiu.

2. CVIČENIE PRI STRESE V KANCELÁRI
Najstresovejšími výzvami sú tie, ktoré vzniknú úplne neočakávane: nepríjemný e-mail od šéfa alebo prekvapivá schôdzka v kalendári. Najlepšia obrana? Krátka prechádzka alebo (aspoň v domácej kancelárii) malá tanečná zábava na upokojenie emócií. Berte to ako druh meditácie v pohybe - zmierňuje reakcie pri boji, ale tiež prináša jasnosť do každodenného napätia a podráždenia, takže môžete nechať veci ísť trochu jednoduchšie.

3. DEFINUJTE SVOJU PRÁCU
Podľa odborníkov môže byť uvedomovanie si svojich problémov a úloh pri práci veľmi užitočné. Spýtajte sa teda sami seba, prečo teraz tento stres pociťujete, čo je pre vás vo vašej práci také dôležité a ktoré úlohy možno odložiť.

Zdroj foto: Freepik.com


Komentáre