Buďte krajšie vďaka potravinám: Aké musíte jesť pre lepšiu pleť, vlasy a nechty?

Chcete mať krásne vlasy, sviežu mladistvú pleť a zdravé pevné nechty? Potom bude potrebné zaradiť do vášho jedálnička potraviny, ktoré dokážu zlepšiť váš celkový vzhľad. Ani tá najlepšia drahá starostlivosti vás nezachráni, pretože krása vychádza zvnútra. Ak sa zle stravujete, prejaví sa to na vašom vzhľade.

Potraviny pre krásnu pleť a pokožku
Pokiaľ chcete mať peknú zdravú pleť, mali by ste do svojho jedálnička zaradiť potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny. Sú to napríklad ryby, orechy, morské plody a vajíčka. Podľa dermatológov ich konzumácia posilňuje bariéru pokožky a zvláčňuje pleť. Pokiaľ chcete predísť vráskam a mať krásnu rozžiarenú pleť, potom siahnite po potravinách bohatých na vitamín C. Sú to napríklad pomaranče, jahody, červenej papriky a grepy. 

Vaša pleť tiež potrebuje dostatok vitamínu E, ktorý preventívne pôsobí proti vráskam. Bohaté sú na neho napríklad mandle. Ak vás trápia tmavé kruhy pod očami a ľahko sa vám urobia modriny, tak to spraví pravidelná konzumácia brokolice, ktorá navyše podporuje produkciu kolagénu, ktorý je kľúčový pre svieži mladistvý vzhľad našej pleti.

Pre ochranu pokožky pred UV žiarením sa hodia paradajky, jedna zo štúdií zistila, že ľudia, ktorí jedli 5 lyžíc paradajkovej pasty denne, mali o 33% vyššiu ochranu pred spálením od slniečka. Môže za to lykopén, čo je silný antioxidant obsiahnutý v paradajkách. Ak sa chcete ešte navyše pekne opáliť, dajte si okrem paradajok aj mrkvu, betakarotén v nej obsiahnutý chráni pokožku a zároveň napomáha k ľahšiemu a rovnomernejšiemu opálenie.

Potraviny, vďaka ktorým sa vám zlepšia vlasy
Nezabúdajte na to, že vlasy sú tvorené odumretým tkanivom a keratínom a ich výživa vychádza zvnútra. Môžete na ne dávať tie najlepšie drahé produkty, ale ak sa zle stravujete, prejaví sa to na nich. Pre vlasy je zásadné, aby vo vašom jedálničku bolo obsiahnutých veľa bielkovín. Ak tomu tak nebude, môžu sa začať lámať, budú suché a slabé. 

Extrémne nízky obsah bielkovín v strave môže viesť k vypadávaniu vlasov a ich pomalšiemu rastu. Preto do jedálnička zaraďte mäso, vajcia, strukoviny a orechy. Kľúčový je tiež dostatok železa, pretože to zabezpečuje, aby sa výživa dostala k vlasovým folikulov. Jeho nedostatok je častou príčinou vypadávania vlasov. Železo doplníte konzumáciou červeného mäsa, kuracieho a rýb, tiež sa nachádza v strukovinách, listovej a šalátové zelenine. 

Do doplnkov stravy sa často pridáva aj biotín, to je vo vode rozpustný vitamín B. Mal by vlasy posilňovať a predchádzať ich vypadávaniu. Obsiahnutý je však aj v bežných potravinách - pečeni, celozrnných výrobkoch, vaječnom žĺtku, droždí a v sójovej múke.

Potraviny pre pevné nechty
Pre zdravé pevné nechty je predovšetkým nutné doplniť biotín. Nájdete ho v mandliach, vajíčkach, karfiole, syroch, hubách, sladkých zemiakoch a listovej zelenine. Jeho nedostatok totiž vedie k krehkým lámavým nechtom. Ďalej by ste do jedálnička mali zaradiť potraviny s obsahom omega-3 mastných kyselín, ktoré nechty posilňujú, ich zoznam je už uvedený vyššie. Všeobecne by váš jedálniček mal byť bohatý na bielkoviny, pretože z nich sú nechty tvorené. 

Ak potrebujete nechty spevniť, aby sa nelámali, sú tiež vhodné čučoriedky, ktoré obsahujú antioxidanty, ktoré chránia bunky v tele, vrátane tých vlasových a nechtových. Rovnako pomôžu aj obilné výrobky, majú v sebe cenné minerály, ktoré nechty spevnia. Keď máte na nechtoch zvislé ryhy, značí to nedostatok horčíka. Medzi najlepšie zdroje tohto minerálu patria banány, pomaranče, zemiaky, špenát a celozrnné výrobky.

Zdroj foto: Freepik.com

Komentáre